Shuzenji Onsen en Toi Beach - Reisverslag uit Shuzenji, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu Shuzenji Onsen en Toi Beach - Reisverslag uit Shuzenji, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu

Shuzenji Onsen en Toi Beach

Door: Jacques van Francien

Blijf op de hoogte en volg Francine

09 Augustus 2016 | Japan, Shuzenji

Vanuit Hakone hebben we ons verplaatst naar Shuzenji Onsen, een binnenslandse badplaats (net als Spa in de Ardennen ooit was) en een bedevaartplaats met een oude religieuze geschiedenis. Het gebied is beroemd vanwege de vele natuurlijke warme bronnen (onsen) waaroverheen herbergen zijn gebouwd, die zo natuurlijk warm stromend water konden bieden aan de gasten, toevallig net van een draaglijke temperatuur, soms ook nog voorzien van heilzame mineralen (en hier en daar van een vleugje H2S, waardoor het naar rotte eieren gaat stinken. Dat was niet in onze minshuku (eenvoudige herberg) waar het bad (weer voor vrouwen en mannen apart) heerlijk rook. Een iets eenvoudigere overnachtingsplek, zonder eigen badkamer, maar met een prachtige (nieuwe) Lundia-achtige inrichting, zie foto, en prima airco.
Meteen maar gaan wandelen door het bamboebosje net naast de rivier en enkele kleine tempels en gedenktekens, o.a. voor een shogun die door zijn grootvader werd vermoord en voor wie zijn moeder een tempel liet bouwen, heel ontroerend.
De volgende dag de bus genomen naar het strand in Toi Beach, aan de westkust van het schiereiland. Meteen een prachtige ervaring met de Japanse mores gehad. Jacques liet zijn iPhone liggen in de bus bij het uitstappen, paniek natuurlijk, dat snap je wel. Gelukkig was de bushalte bij een vvv-kantoortje waar een mevrouw dienst had die geen Engels sprak. Met handen en voeten uitgelegd wat er gebeurd was; zij ging aan het bellen, en zei ons om een uur later terug te komen, zoveel kon ze ons wel duidelijk maken. Gelukkig kwam een Japans gezin daar net binnen dat lang in de VS had gewoond. Zij konden ons vertellen wat er gebeurd was. De telefoon was gevonden en zou met dezelfde bus waarin hij gevonden was op de terugreis weer afgeleverd worden bij de vvv, waar ik hem inderdaad kon ophalen.
Daarna fijn een paar uur Japanse badende mensen zitten bekijken (soms helemaal aangekleed om maar niet bruin te worden). Francien had geen bikini meegebracht; Jacques kon even in de Pacific zwemmen. Prima dag uiteindelijk geworden.

• 11 Augustus 2016 - 08:50

Madelon:

Oef, dan is de Japanse taal toch wel echt ff een barrière. Wel leuk om zoveel verschillende overnachtingsplekken te hebben, je krijgt overal wat mee. Veel plezier nog!