Tokyo Highlights op 31-7 en 1-8 - Reisverslag uit Minato, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu Tokyo Highlights op 31-7 en 1-8 - Reisverslag uit Minato, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu

Tokyo Highlights op 31-7 en 1-8

Door: Jacques en Francien

Blijf op de hoogte en volg Francine

02 Augustus 2016 | Japan, Minato

Een dagtour door Tokyo was deel van onze reis, vandaag was die. Met een bus kriskras door Tokyo met een goed Engels sprekende vrouwelijke gids. Alleen enkele dingen over wat mij het meest aansprak. Na de verplichte Tokyo Tower, soort oranje Eiffeltoren, naar een tuin, Happo-en, in zuid-Tokyo voor een theeceremonie, in een oud theepaviljoen in een kleine, intieme tuin, die verder veel voor trouwceremonies en -feesten gebruikt wordt. Twee dames doen alles volgens de traditionele rite. Daarna naar een Japanse barbecue-lunch, een jonge vrouw staat aan onze tafel lekkere dingen te steengrillen. Tot nu toe het lekkerste Japanse eten dat we hebben geprobeerd. Langs het keizerlijk paleis, meer dan 80 hectoren waar twee oude mensen wonen, en na een boottocht over de rivier Sumida dwars door de stad, uitstappen in Asakusa, het meest authentieke stukje stad van Tokyo volgens de gids. Sizzling hot, schaduw zoeken terwijl we door een drukke souvenirwinkelarcade lopen om uit te komen bij Senso-ji, de bekendste boeddhistische tempel van Tokyo, platgebombardeerd in WO-2 en weer opgebouwd met een titaniumdak. Ondanks dat heel sfeervol.
De dag erna konden we zelf invullen. We zijn opnieuw naar Asakusa gegaan om winkels te kijken. Vier yukatas gekocht. Ook hadden we vandaag alle tijd om het metronetwerk van Tokyo te verkennen. Heel leuk. Onderweg komen we allerlei leuke mensen tegen die contact maken voor een praatje, o.a. een oude dame in de metro, die wilde vertellen dat ze toen ze jong was regelmatig in Europa was geweest, op sleeptouw met haar zus die in Londen woonde.
's Avonds hebben we zitten chillen en eten bij Vashon's Grill vlak bij het hotel, American-style eten (en toch geen McDonalds) met lekker bier uit Seattle.