Nijntje in Yokohama - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu Nijntje in Yokohama - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu

Nijntje in Yokohama

Door: Jacques en Francien

Blijf op de hoogte en volg Francine

29 Juli 2016 | Japan, Yokohama

Vandaag de laatste avond in Yokohama. Terwijl we bij de haven rondlopen zien we mensen in de weer met kleine Nijntje poppetjes. Het blijkt dat ze met een enorme tentoonstelling bezig zijn over Nijntje oftewel Miffy. Enthousiast vertelde ik dat onze kinderen opgegroeid zijn en hebben leren lezen met Nijntje boekjes. De jonge man waar tegen ik dit vertel, blijkt de maker van de expositie te zijn. En van hem krijgen wij een persoonlijke sneak preview. We krijgen een rondleiding door de expositie die nog door niemand gezien is. De eerste bezoekers zijn wij uit Nederland. En hij geeft ons ook nog een gratis catalogus mee. Wij vragen ons hardop af waarom ons dit overkomt. Hij legt uit dat dit Japanse gastvrijheid is. Wij vinden het een geweldige ervaring! Ongelooflijk. Wat staat ons nog meer te wachten? Er werden verschillende grote Nijntjes bewerkt door bekende Nederlandse kunstenaars. De gouden is van Marthe Roling, de rood gebreide versie is gemaakt door Japanse vissersvrouwen uit Fukushima met heel ingewikkelde kabelpatronen.