Naar Japan - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu Naar Japan - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Francine Dijk - WaarBenJij.nu

Naar Japan

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Francine

24 Juli 2016 | Japan, Yokohama

Vandaag (maar wat is vandaag als je zolang achter elkaar wakker bent?) zijn we geteleporteerd van Gemert naar Japan. Weggebracht door Jos Nelissen naar Eindhoven, een prima vlucht gehad (10 uur en 20 minuten, non-stop). Aankomst 8.45 uur lokale tijd. Meteen een bekende uit Nederland tegengekomen met wie we uitgezocht hebben hoe we van Narita Airport naar Yokohama kunnen komen. De Narita Express doet er anderhalf uur over. Na het inchecken even geslapen. Dat maakt het misschien wel lastiger om snel over te schakelen naar Japanse tijd, maar het ging even niet anders. Bij het wakker worden is het honkbalstadion van Yokohama, recht onder ons hotelkamerraam, zich aan het vullen met publiek voor een wedstrijd. We hebben daar niet op gewacht maar zijn richting waterfront gaan wandelen en langs de kade in de richting van het congrescentrum Pacifico Yokohama waar het congres is. Het wordt hier tussen 6 en 7 uur 's avonds donker dus terug lopen ging in het donker. De stad is prachtig verlicht. Aan het water liggen oude industriële gebouwen die gerenoveerd zijn en nu een marktachtige sfeer hebben met winkeltjes en restaurants. Lekker eten met uitzicht over het water. Een ober die echt geen Engels spreekt en waardoor er ook misverstanden ontstaan met een dubbele bestelling. Vriendelijk opgelost ...